فعالیت استارت آپ ها، به تبلیغات و بازاریابی گردشگری یاری می نماید

به گزارش عینکی متفکر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت فعالیت استارت آپ ها گفت: فعالیت جوان ها و استارت آپ ها در حوزه گردشگری می تواند به تبلیغات، بازاریابی، معرفی و اطلاع رسانی این حوزه یاری کند.

فعالیت استارت آپ ها، به تبلیغات و بازاریابی گردشگری یاری می نماید

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با حضور در خانه تاریخی سرهنگ ایرج (مرکز فناوری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) ضمن بازدید از بخش های مختلف این خانه تاریخی به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش از فعالیت استارت آپ هایی که در این خانه تاریخی مستقر شده اند، بازدید کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت و گو با فعالان این حوزه با اشاره به اهمیت توجه هرچه بیشتر به استارت آپ ها با تک تک افراد فعال در این حوزه که در محل خانه تاریخی سرهنگ ایرج فعالیت می کردند، از نزدیک گفت و گو کرد و با نحوه فعالیت های آنان آشنا شد.

معاون رئیس جمهوری در این بازدید و در گفت و گو با فعالان این حوزه از حمایت جدی دولت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از استارت آپ ها اطلاع داد و با توجه به حضور سه معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این بازدید دستورات لازم در مورد به کار گیری و استفاده از استارت آپ ها را در هر سه حوزه مأموریتی سازمان متبوع خود به معاونان این سازمان ارائه کرد.

مونسان در حاشیه این بازدید در گفت و گو با عینکی متفکر با اشاره به این که استارت آپ ها احتیاج به حمایت دارند گفت: هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری احتیاجمند استفاده از استارت آپ ها هستند و در این میان به طور حتم گردشگری باید توجه بیشتری به این حوزه داشته باشد و واقعا جای خالی استارت آپ ها در حوزه گردشگری احساس می شد.

او با اشاره به ظرفیت های و خلاقیت های جوانان فعال در این حوزه توضیح داد: با توجه به علاقه مندی و نیز استعداد افراد فعال در این حوزه، تصمیم گرفتیم محلی مناسب برای فعالیت استارت آپ ها در نظر بگیریم که خانه تاریخی سرهنگ ایرج در بافت تاریخی تهران مرمت شد و به عنوان مرکز نوآوری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در اختیار استارت آپ ها نهاده شد.

او گفت: در بازدید از این خانه و در گفت و گو با فعالان حوزه استارت آپ موضوعات بسیار خوبی را دیدم که به طور حتم می تواند به حوزه گردشگری کشور یاری کند و در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوب در حوزه گردشگری خواهیم بود.

معاون رئیس جمهوری گفت: بسیاری از این استارت آپ ها تازه فعالیت خود را آغاز نموده اند اما توانسته اند صندلی خوبی را برای خود کسب نمایند و نکته مهم این است که بعضی از آن ها در حوزه تبلیغات و بازاریابی گردشگری فعال بودند که نقطه کور ما است و فعالیت استارت آپ ها در این حوزه می تواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.

مونسان در ادامه گفت: سایت های تاریخی ما در اختیار جوانان و علاقه مندان و فعالان استارت آپ است و افراد فعال از حمایت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برخوردار هستند، افراد می توانند بدون اتکا به بودجه دولتی با توجه به محلی که از سوی سازمان میراث فرهنگی در اختیارشان قرار می گیرد با سرمایه شخصی خود در این حوزه فعالیت نمایند.

او در انتها صحبت ها خود و در پاسخ به سوالی در مورد مشکل مجوز بعضی از استارت آپ ها نیز گفت: ما آمادگی داریم که این مجوز ها را صادر کنیم اما ستاد کاهش تصدی گری به دلیل این که به واسطه صدور مجوز، پله جدیدی ایجاد می گردد مخالف این موضوع است که در این باره با همکاران مان در ستاد کاهش تصدی گری صحبت می کنیم تا با توجه به احتیاجی که استارت آپ ها برای مجوز دارند، مجوزهای لازم برای آن ها صادر گردد.

خانه تاریخی سرهنگ ایرج در بافت تاریخی تهران با حمایت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مرکز فعالیت های استارتاپ های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی تبدیل شده است و در حال حاضر تعدادی از استارت آپ های فعال در حوزه مأموریت های سه گانه این سازمان در خانه تاریخی سرهنگ ایرج به صورت دائمی مستقر شده اند.

منبع: سازمان میراث فرهنگی

به "فعالیت استارت آپ ها، به تبلیغات و بازاریابی گردشگری یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت استارت آپ ها، به تبلیغات و بازاریابی گردشگری یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید