کمبود نیروی انسانی، مهم ترین دغدغه برای مبارزه با کرونا

به گزارش عینکی متفکر، خبرنگاران/زنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: کمبود نیروی انسانی مهم ترین دغدغه برای مبارزه با بیماری کرونا است.

کمبود نیروی انسانی، مهم ترین دغدغه برای مبارزه با کرونا

پرویز قزلباش ظهر امروز (11 اسفند) در جلسه شورای اداری شهرستان ابهر با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، یادآور شد: باید حساسیت لازم به دور از تنش زایی و استرس در بین مردم برای مقابله با این ویروس با رعایت نکات بهداشتی ایجاد شود.

وی با اشاره به این که طی روزهای آینده بنا به گفته وزیر بهداشت، روزهای سختی پیش رو خواهیم داشت، ادامه داد: تبادلاتی که طی روزهای گذشته با استان های آلوده داشتیم، بر نگرانی ها در این حوزه افزوده است.

این مسئول با اشاره به وجود مسافرانی از شهرهای مختلف در استان، یادآور شد: با توجه به اینکه 14 روز طول می کشد تا بیماری خود را نشان دهد، نگرانی هایی در زمینه افرادی که از سایر شهرها مهمان استان هستند نیز وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان این که ویژگی منحصر به فرد ویروس کرونا، قدرت واگیری بسیار بالای آن است، شرح داد: این ویروس در مقایسه با سرماخوردگی 10 برابر و نسبت به آنفلوانزا 5 تا 6 برابر، قدرت واگیری بیشتری دارد.

قزلباش با تاکید بر این که این ویروس درمان دارویی خاصی ندارد، ادامه داد: تا به امروز واکسنی نیز به علت ناشناخته بودن این ویروس برای آن ساخته نشده است.

وی با بیان این که میزان کشندگی و رفتار این ویروس در جوامع مختلف با هم متفاوت است، اظهار کرد: این ویروس علاوه بر تحمیل هزینه به حوزه بهداشت و درمان، مسائل اقتصادی و سیاسی و امنیتی را نیز در هر جامعه ای نیز ایجاد می کند.

قزلباش با بیان این که برخورد با این بیماری نباید به نوعی باشد که مردم بیش از حد نگران شده یا نسبت به آن بی تفاوت باشند، بیان نمود: این بیماری خطری است که ممکن است دامن گیر هرکسی شود، لذا مردم باید رعایت نکات بهداشتی به ویژه شست وشوی مکرر دست ها با آب و صابون را مورد توجه جدی قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با تاکید بر این که تا شب گذشته خوشبختانه در استان زنجان مورد مثبت از این ویروس گزارش نشده است، گفت: در صورت مثبت بودن جواب آزمایش های کرونا، باید ارتباطات افراد مبتلا با سایرین بررسی و در صورت نیاز افراد مرتبط با آنان قرنطینه و ایزوله شوند.

این مسئول با بیان این که در استان زنجان بیش از 350 تخت برای بیماران کرونا در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این تخت ها قابلیت افزایش به 500 و حتی 700 تخت را نیز دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان ابهر نیز 70 تخت برای این بیماران در نظر گرفته شده است که قابلیت افزایش به 100 تخت را دارد، تاکید کرد: در ابهر همچنین 22 تخت ICU نیز برای این بیماران در نظر گرفته شده که قابلیت افزایش به 30 تخت را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان یادآور شد: سیاست استان در مبارزه با کرونا این است که هر شخص بیماری در شهرستان خود درمان و مدیریت شود.

قزلباش با اشاره به این که یکی از مهم ترین نگرانی ها در حوزه بیماری کرونا کمبود نیروی انسانی است، تاکید کرد: در این زمینه نیز پیش بینی های لازم تا حد ممکن اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کمبود نیروی انسانی، مهم ترین دغدغه برای مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود نیروی انسانی، مهم ترین دغدغه برای مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید