یادگیری ماشینی در میان زباله ها!

به گزارش عینکی متفکر، یک استارتاپ انگلیسی، یک مدل رایانه ای مبتنی بر یادگیری ماشینی ابداع کرده تا روش های مدیریت پسماند و تفکیک زباله را بهبود ببخشد.

یادگیری ماشینی در میان زباله ها!

به گزارش عینکی متفکر و به نقل از تک کرانچ، یک استارتاپ انگلیسی موسوم به گری پاروت (Greyparrot) قصد دارد مدیریت پسماند را بهبود ببخشد. این شرکت، از بینش رایانه ای استفاده کرده تا مدیریت پسماند را به صورت کارآمدتر و در مراحل متفاوتی انجام دهد.

گری پاروت، فناوری یادگیری ماشینی را با تصاویری از انواع متفاوت زباله به کار گرفته تا یک مدل رایانه ای را برای تشخیص شیشه، کاغذ، مقوا، روزنامه، قوطی ها و پلاستیک های گوناگون آموزش دهد. این شرکت، از یک دوربین ساده استفاده می کند که با رایانه ادغام شده و می تواند نوع زباله را در کسری از ثانیه شناسایی کند.

این نوع از فناوری می تواند در موارد گوناگونی به کار برود، اما به نظر می رسد نقش آن در کارخانه های مدیریت پسماند، بسیار امیدوارکننده است. کارخانه های مدیریت پسماند معمولا برای طبقه بندی زباله ها، ماشین های بسیاری را به کار می برند که زباله های کوچک و بزرگ، فلزات و زباله ها را از هم تفکیک می کنند؛ اما بسیاری از این ماشین ها در مراحل پایانی فرآیند تفکیک، به نیروی انسانی نیاز دارند.

از آنجا که با چنین روش هایی نمی توان زباله ها را با دقت صد در صد جدا کرد، انسان ها مجبور هستند که تا حد امکان به زباله ها نزدیک شوند. کارخانه های مدیریت پسماند معمولا برای انتقال زباله ها، لوله های بزرگی را به کار می برند؛ اما این لوله ها در بسیاری از موارد، از ایمنی کافی برخوردار نیستند.

گری پاروت تلاش می کند با فناوری جدید خود، گامی در بهبود این فرآیند بردارد. این مدل مبتنی بر یادگیری ماشینی می تواند زباله ها را ارزیابی کند و اجسامی را که می توانند به بروز مشکل منجر شوند، تشخیص دهد. در کنار این مدل، از یک ربات نیز استفاده می شود تا زباله های غیر ایمن را به صورت اتوماتیک تفکیک کند.

استارتاپ گری پاروت در حال حاضر، فناوری جدید خود را در انگلستان و کره جنوبی آزمایش می کند و قصد دارد در آینده استفاده از آن را گسترش دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "یادگیری ماشینی در میان زباله ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادگیری ماشینی در میان زباله ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید