یافته های نو نشان می دهد که گنج قارون را دزدان دریایی اسپانیایی ربوده اند!

به گزارش عینکی متفکر، گنج قارون

یکی از گنج هایی که بشر شاید با جدیت تمام برای پیدا کردن آن تلاش می کند، گنج قارون است. این گنج افسانه ای که از دوره های بسیار قبل تر از زندگی بشر نیز حتی وجود داشته، در حال حاضر که این مطلب را برای شما به رشته تحریر در می آوریم، هنوز هم همچون یک راز سر به مهر؛ پنهان مانده است و از خدا که پنهان نیست از شما چه پنهان، افراد بسیاری در طول تاریخ از زمانی که این گنج ناپدید شده در پی آن بوده اند. اما روایت عجیب امروز ما درباره این گنج به تنهایی نیست بلکه درباره کسی است که این گنج را برای مدتی پیدا کرده و ربوده بوده است. بله! دزدان دریایی اسپانیایی به ناخدایی هادزد ریش قرمز، گنج قارون را برای مدتی ربوده بودند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، داستان این گنج افسانه ای و دزدیده شدنش از طریق این دزدان را مرور نماییم.

یافته های نو نشان می دهد که گنج قارون را دزدان دریایی اسپانیایی ربوده اند!

گنج قارون و دزدان دریایی اسپانیایی

درباره گنج قارون اینگونه روایت می شود که: در زمان حضرت موسی (ع) مردی از اقوام وخانواده حضرت موسی به نام قارون زندگی می کرد. اگر بخواهیم قارون را توصیف کنیم باید بگوییم که قارون مردی خوش قیافه و خوش برخورد بود که صدای خوبی داشت و برای مردم با صدای خوبش کتاب می خواند.

او با تمامی مردم بسیار مهربان و رئوف بود و همه مردم او را دوست داشتند. شخصیت این مرد به گونه ای بود که مردم او را دوست داشتند و به او اعتماد می کردند اما به هر حال قارون دارای لایه های زیرین شخصیتی هم بود که با چیزی که مردم از او می شناختند هماهنگی و سنخیتی نداشت. قارون در خفا راه دیگری را می پیمود و چیز دیگری بود.

قارون از اول آدم ثروتمندی نبود و به مرور با انجام فعالیت ها و کارهایی از همچون پیش خرید محصولات کشاورزان و انبار کردن و احتکار آن ها، ساختن داروهای تقلبی، گران فروشی، … و کارهایی از این قبیل به ثروتی هنگفت رسید و روز به روز پولدارتر شد.

این ثروت بسیار زیاد تا به جایی انباشته شد که گنج قارون بسیار معروف و پر آوازه شد و دیگر در سرزمین های دور و نزدیک کسی نبود که این گنج بزرگ و صاحبش را نشناسد.

درباره گنج قارون باید این را بگوییم که زمانی قارون و ثرتش معروف شدند. او در این زمان و با وجود این که مردمش دارای شرایط مالی مناسبی نبودند، قصر خود را با روکش طلا ساخت و بعد از آن با لباس های گران قیمت در بین مردم شروع به رفت و آمد نمود.

او دیگر با کسی مهربان نبود و حتی افراد فقیر را مسخره می کرد و دیگر آن آدم سابق نبود. زندگی تا به جایی به همین صورت پیش رفت که دچار عذاب الهی شد و زمین دهان باز کرد و او را به همراه ثروت بی حد و حصرش در خود بلعید!

خب تا به این جا درباره قارون و گنج لایتناهی او برایتان گفتیم و حال می خواهیم به سراغ کاپیتان هادزد و کشتی اسپانیایی او برویم. از آن جایی که این کشتی و افرادش اسپانیایی بوده اند، باید بگوییم که کشور اسپانیا واقعا یکی از کشورهایی هست که بسیار دارای ثروت و گنج های بسیار بسیار زیادی هست و به همین خطر دزدهای بسیار زیادی هم در این کشور وجود دارند و این مسئله مربوط به سایان سال است و اصلا نو نیست .

این دزد دریایی بالاخره در سال 1718 دستگیر شد و البته در این دستگیری، هادزد کشته شد. قبل از آخرین دستگیری هادزد، شایعه شده بود که او گنج قارون بسیار معروف را پیدا کرده و آن را دزدیده است!

خیلی ها دنبال جواب این سوال بودند که گنج کجاست اما هادزد مرد و با مرگ او دیگر معلوم نشد که این گنج کجا است و دقیقا چه بلایی حتی در زمانی که کشف و پیدا شد بر سر آن آمده است. کشتی دزدان دریایی که متعلق به گروه هادزد بود نیز مدتی بعد غرق شد.

پس از آن که هادزد از دنیا رفت، تا مدت های بسیار زیادی، افراد متعدد و مختلفی به جستجوی گنج پرداختند اما به آن دست نیافتند ولی تلاش های بسیار زیادی را انجام دادند. در سال 1998 کشتی هادزد را از زیر آب بیرون آوردند و آن را مورد بررسی قرار دادند.

اگر فکر می کنید که این گنج پیدا شد باید بگوییم که خیر، در این کشتی حتی یک نشانه کوچک هم از گنج به دست نیامد.

به همین علت محققین و کسانی که در پی گنج قارون هادزد هستند، حدس می زنند که این گنج شاید در جزایر کارائیب و یا حتی خلیج ویرجینیا و یا اگر در این 2 غار نبود، در غارهای جزیره کایمان دفن شده باشد. ب

ا تمامی این تفاصیل باید به شما بگوییم که این ها همگی روایتی هستند که وجود دارند زیرا یکی از سوال هایی که برای هر کس ممکن است پیش بیاید این است که اگر این گنج در زیر زمین دفن شده، چگونه دست اسپانیایی ها و هادزد به آن رسیده است؟ چیزی که پر واضح است این است که این گنج ارزشمند از چشم همگان پنهان است و یه این سادگی ها هم پیدا نخواهد شد!

منبع: الی گشت

به "یافته های نو نشان می دهد که گنج قارون را دزدان دریایی اسپانیایی ربوده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یافته های نو نشان می دهد که گنج قارون را دزدان دریایی اسپانیایی ربوده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید