ارتش چاد 300 شورشی را کشت

به گزارش عینکی متفکر، بیش از 300 شورشی در جریان درگیری با نظامیان چاد در شمال این کشور کشته شدند.

ارتش چاد 300 شورشی را کشت

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دور جدید درگیری نظامیان چاد و شورشیان از یازدهم آوریل آغاز شد یعنی همان روزی که انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برگزار گردید.

این درگیری ها توسط یک گروه مسلح موسوم به جبهه تغییر و همبستگی چاد که در لیبی مستقر بوده، آغاز شد و ارتش ادعا کرد که آنها را سرکوب نموده است.

اما شورشیان در روزهای گذشته مدعی کسب پیروزی های نظامی در مقابل ارتش شدند و سفارتخانه های آمریکا و انگلیس هشدارهایی درباره تبعات درگیری ها صادر کردند.

ژنرال عزام برماندائو سخنگوی ارتش چاد به خبرگزاری فرانسه گفت که پنج نظامی در این درگیری ها کشته و 36 سرباز نیز زخمی شده اند.

وی اضافه کرد: در طرف دشمن، بیش از 300 شورشی کشته و 150 نفر نیز اسیر شدند.

چاد با وجود منابع نفتی بزرگ در پی آنچه که منتقدان مدیریت نابسامان دولت بر منابع نفتی این کشور عنوان می نمایند، یکی از کشورهای با کمترین توسعه یافتگی در دنیا به شمار می رود.

چاد همچنین یکی از بالاترین میزان مرگ و میر مادران در هنگام زایمان در دنیا را به خود اختصاص داده و براساس آمار سازمان ملل تنها 14 درصد زنان چاد باسواد هستند.

جمهوری چاد در 11 اوت 1960 به استقلال رسید، اما همچنان آرامش کامل در آن برقرار نشده و این کشور در سال های اخیر بارها به تحریک نیروهای خارجی با جنگ داخلی روبرو شده است.

منبع: عصر ایران

به "ارتش چاد 300 شورشی را کشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش چاد 300 شورشی را کشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید