بندر امیرآباد پایلوت غلات شمال کشور است

به گزارش عینکی متفکر، سیاوش رضوانی ظهر سه شنبه در بازدید استاندار ولگاگراد روسیه و هیات همراه از بندرامیرآباد اضافه کرد: این بندر با دارا بودن 15 پست اسکله و ظرفیت تخلیه و بارگیری 7.5 میلیون تن در سال، تنها بندر متصل به راه آهن سراسری در شمال کشور و تنها بندر دارای اسکله رورو ریلی است که توانایی ارسال واگن های حامل کالا از طریق کشتی به کشور های حاشیه خزر را دارا است.

بندر امیرآباد پایلوت غلات شمال کشور است

وی گفت: بندر امیرآباد به دلیل دارا بودن کارخانجات متعددی همچون گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم است که توسعه اقتصادی در آن رونق فراوان دارد.

مدیر بندر امیرآباد با اعلام اینکه این بندر دارای 200 هکتار انبار است؛ خاطر نشان کرد: 7.5 هکتار انبار مسقف، سردخانه 4500 تنی، ظرفیت سلو 205 هزار تنی که قابل افزایش به 420 هزار تن است و دارا بودن مخازن خوراکی 15 هزار تنی که قابل افزایش به 25 هزار تن است؛ از مهمترین ظرفیت های این بندر است.

رضوانی بیان داشت: احداث صنایع تبدیلی، چوب، کاغذ، روغن خوراکی، فرآورده های نفتی و سایر شرکت های حمل و نقل دریایی از ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری بندرامیرآباد است.

وی گفت: پروژه های سرمایه گذاری بندرامیرآباد هم نیروگاه برق، انبار سیلو، فراوری انواع میله گرد، سورتینگ، گچ و غیره است که در کنار این ظرفیت ها، مخازن نفت، کارخانه آرد، کارخانه ام دی اف و مخازن روغن خوراکی در دست ساخت است.

رضوانی اضافه کرد: بندرامیرآباد تنها بندر با ظرفیت تخلیه روغن خوراکی است که تاکنون 55 هزار و 177 تن روغن خوراکی تخلیه گردیده است.

مدیر بندر امیرآباد در مورد واردات کالا از ولگاگراد روسیه به این بندر گفت: چوب، ذرت و جو مهمترین محصولاتی است که از ولگاگراد روسیه به بندرامیرآباد وارد می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بندر امیرآباد پایلوت غلات شمال کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بندر امیرآباد پایلوت غلات شمال کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید