تأثیر ماساژ برای بیماران

به گزارش عینکی متفکر، بیماران بستری در بیمارستان که ماساژ دریافت کردند، افزایش در تحرّک، انرژی، تغییرات مثبت خلقی و سرعت بهبودی از خود نشان دادند

تأثیر ماساژ برای بیماران

نویسنده: سلمان خدادادی

گرچه آنالیز های کنترل شده زیادی در خصوص ماساژ درمانی ضروری است، اما یافته ها شامل موارد زیر می باشد:

بیماران بستری در بیمارستان که ماساژ دریافت کردند، افزایش در تحرّک، انرژی، تغییرات مثبت خلقی و سرعت بهبودی از خود نشان دادند. نوزادان نارسی که ماساژ دریافت می نمایند، بیشتر وزن اضافه می نمایند و سریعتر از بیمارستان مرخص می شوند. بچه ها مبتلا به اوتیسم هم با ماساژ درمانی رفتارهای غیرمعقول کمتری از خود بروز دادند. بیماران مبتلا به پشت درد مزمن پس از دریافت دو جلسه 30 دقیقه ای درمان در هفته برای مدت پنج هفته، کاهش درد و افسردگی و هم بهبود خواب را گزارش نموده اند. بیماران مبتلا به دردهای عضلانی که دو جلسه 30 دقیقه ای ماساژ درمانی در هفته به مدت 5 هفته دریافت کردند، کاهش درد، کوفتگی و خستگی را گزارش دادند، بعلاوه در تعداد شبهای کمتری اختلالات خواب داشتند. در مصدومین سوختگی، ماساژ درمانی در کم شدن اختلالات روحی (اضطراب، تنش و افسردگی) و علایم جسمی (درد و خارش) مؤثر بوده است.

بیشتر بخوانید: رایحه درمانی و ماساژ درمانی

اثرات ماساژ در بچه ها هم به خوبی بزرگسالان است. برای مثال نوزادان نارسی که ماساژ دریافت می نمایند، بیشتر وزن اضافه می نمایند و سریعتر از بیمارستان مرخص می شوند. بچه ها مبتلا به اوتیسم هم با ماساژ درمانی رفتارهای غیرمعقول کمتری از خود بروز دادند.

منبع مقاله :

خدادادی، سلمان؛ (1395) ماساژدرمانی، ساری: پارسی سرا، چاپ اول

منبع: راسخون

به "تأثیر ماساژ برای بیماران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر ماساژ برای بیماران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید