تعویق اجرای مصوبه خدمات ارزش افزوده موبایل

به گزارش عینکی متفکر، مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری بیان کرد: مهلت اجرای الحاقیه مصوبه ارائه و استفاده از خدمات ارزش افزوده موبایل تا یک ماه دیگر تمدید شد.

تعویق اجرای مصوبه خدمات ارزش افزوده موبایل

به گزارش خبرگزاری مالی ایران،محمد امامی گفت: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در آخرین جلسه سال 98 با توجه به مصوبه شورای عالی فضای مجازی، الحاقیه ای برای مصوبه 248 درباره ارائه و استفاده از خدمات ارزش اضافه نموده موبایل تصویب کرد.

وی با اشاره به وجود بعضی چالشها در ارائه خدمات ارزش اضافه نموده و ناآگاهی بعضی از مشترکان در خصوص شرایط و هزینه های عضویت، روشهای استعلام شرایط عضویت و یا لغو آن اضافه نمود: این موضوع به منظور حمایت از حقوق مشترکین در اسفند سال گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد و از 15 اردیبهشت سال 99 لازم الاجرا بود که با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و موانع فنی برای پیاده سازی فرآیندهای مناسب در شبکه اپراتورها برای اجرای مفاد مصوبه، این زمان بندی تا یکماه دیگر تمدید شد.

امامی در تشریح الحاقیه مصوبه مربوط به ارایه خدمات ارزش اضافه نموده گفت: در این مصوبه موضوع اعتبار خدمات ارزش اضافه نموده پیش بینی شده است که براساس آن مشترک می تواند بسته خدمات ارزش اضافه نموده را با قیمت مشخصی خریداری کند و اپراتورها نیز صرفاً به مشترک اجازه می دهند خدمات ارزش اضافه نموده را تا سقف اعتبار مشخص شده فعال کند.

وی توضیح داد: هرگونه مبلغی که بابت خدمات ارزش اضافه نموده از مشترکان تلفن ثابت و یا تلفن همراه دائمی یا اعتباری کسر می گردد باید از محل اعتبار مشخص شده باشد.

مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تاکید نمود: دارندگان پروانه هم موظف هستند پس از دریافت درخواست خدمات ارزش اضافه نموده از سوی مشترک، توضیح خدمات، هزینه و زمان استفاده از آن را به مشترک اطلاع داده و حداکثر تا سقف اعتبار خدمات ارزش اضافه نموده مشترک، سرویس درخواستی را برای وی فعال نمایند.

امامی با اشاره به اینکه هرگونه تمدید یا فعال سازی دوباره اعتبار خدمات ارزش اضافه نموده باید پس از درخواست مجدد از سوی مشترک انجام گردد اضافه نمود: دارنده پروانه موظف است پس از انتها اعتبار خدمات ارزش اضافه نموده، پیامکی مبنی بر انتها اعتبار این خدمات برای مشترک ارسال کند و برای مشترکین تلفن ثابت و همراه دائمی به صورت جداگانه صورتحساب صادر کند.

منبع: اقتصاد ایران

به "تعویق اجرای مصوبه خدمات ارزش افزوده موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویق اجرای مصوبه خدمات ارزش افزوده موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید