پیشرفت های فناوارنه در زندگی حیوانات

به گزارش عینکی متفکر، پیشرفت های اخیر در حوزه فناوری تنها اختصاص به زندگی انسانها ندارد؛ چرا که زندگی حیوانات نیز متأثر از پیشرفت های فناورانه دگرگون شده و سبکی جدید از زندگی را برای آن ها رقم زده است.

پیشرفت های فناوارنه در زندگی حیوانات

امروزه طراحی و عرضه فناوریهای نوین در حوزه سلامت و ردیابی حیوان خانگی اگر چه به صورت تدریجی صورت می گیرد اما تنوع و گستردگی بسیاری را در بر می گیرد. به طور نمونه همه روزه شاهد عرضه میکروچیپ های هوشمند و متنوعی به بازار هستیم که با قرارگیری در بدن حیوان خانگی، آن ها را ردیابی نموده و در صورت گم شدن به خانواده بازگردانده می شوند. همچنین حلقه ها و گجت های هوشمندی ساخته شده است که تنها با قرارگیری بر گردن و یا مچ دست و پای حیوان، بر سلامتی و فعالیت های روزانه حیوان خانگی نظارت دائمی می نماید.

در همین حال فناوری به حیوان هایی که در اثر آسیب های دردناک و یا بیماری دچار قطع عضو شده اند نیز یاری نموده و زندگی آن ها را نجات داده است. به طور نمونه پروتزهای طبیعی و هوشمندی طراحی و ساخته شده اند تا با قرارگیری در عضو قطع شده حیوان، زندگی دوباره ای را به آن ها می بخشد.

فناوریهای نوین علاوه بر سلامت حیوان بر محافظت و جلوگیری از انقراض جمعی حیوان های وحشی نیز یاری نموده و به گونه ای معجزه آسا زندگی آن ها را نجات داده است.

طی چند دهه گذشته شاهد بودیم که زندگی گونه های بسیاری از فیل ها و حیوانات وحشی به وسیله شکار غیرمجاز به خطر افتاده و با جابجایی اجباری خطر انقراض جمعی در میان آن ها گسترده تر شده است. اما با توسعه هواپیماهای بدون سرنشین، این خطر تا حد قابل توجهی برطرف شده و دیگر شکارچیان قادر به کشتار غیرقانونی حیوان های در حال انقراض نمی باشند.

امروزه هواپیمای بدون سرنشین با حضور در آسمان بعضی از جنگل های آفریقای جنوبی، زیمبابوه، بوتسوانا و دیگر کشورها به گشت زنی پرداخته و با شناسایی شکارچیان غیرمجاز، گونه های کمیاب را نیز مجبور به کوچ اجباری از منطقه پرخطر می نمایند.

منبع: ایران آنلاین

به "پیشرفت های فناوارنه در زندگی حیوانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت های فناوارنه در زندگی حیوانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید