وزیر نیرو اطلاع داد؛ لایحه موافقت نامه تشکیل منطقه آزاد تجاری ایران و اوراسیا به صحن مجلس می رود

به گزارش عینکی متفکر، اردکانیان از مطرح شدن لایحه موافقت نامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری ایران و اتحادیه مالی اوراسیا در صحن علنی مجلس اطلاع داد.

وزیر نیرو اطلاع داد؛ لایحه موافقت نامه تشکیل منطقه آزاد تجاری ایران و اوراسیا به صحن مجلس می رود

به گزارش ، به نقل از وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان وزیر نیرو در آستانه برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های مالی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه در نشستی با تجار و فعالان مرتبط با کشور روسیه، گفت: از شهریور سال گذشته با پیشنهاد وزارت امور خارجه و تصویب هیئت دولت مسئولیت کمیسیون مشترک یاد شده به وزارت نیرو واگذار شده است.

وی اضافه کرد: در طی این مدت براساس مذاکرات انجام شده مقرر شده است تا پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های مالی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه و دومین همایش تجاری ایران و قفقاز شمالی (استان های جنوبی روسیه) اواخر خرداد سال جاری به میزبانی شهر های تهران و اصفهان برگزار گردد.

وزیر نیرو با اشاره به کوشش های انجام شده در این مدت برای عملیاتی کردن موافقت نامه اوراسیا، ادامه داد: یک فوریت لایحه موافقت نامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه مالی اوراسیا و کشور های عضو با قید فوریت به تصویب دولت رسیده و سپس برای تصویب در مجلس شورای اسلامی این مهم در کمیسیون های مربوط خانه ملت مورد آنالیز نهاده شد؛ این لایحه پس از موافقت کمیسیون های یاد شده به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده است.

تابستان سال جاری را بدون مشکل سپری می کنیم/ نیروگاه های برق آبی در شرایط بهتری قرار دارند

اردکانیان اضافه کرد: امروز در مصاحبه با رئیس مجلس شورای اسلامی قول مساعد داده شده است تا این لایحه در چند روز آینده در صحن مجلس ارائه و پیش از برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های مالی و تجاری ایران و روسیه به تصویب برسد.

وزیر نیرو تاکید نمود: امیدواریم با کوشش بخش خصوصی بتوانیم این موافقت نامه را هر چه سریع تر عملیاتی کنیم تا از فرصت پیش آمده برای حضور در بازار کشور های هدف به خوبی استفاده گردد.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های مالی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه و دومین همایش تجاری ایران و قفقاز شمالی (استان های جنوبی روسیه) 26 تا 28 خرداد در شهر های تهران و اصفهان برگزار می گردد که در مدت زمان برگزاری این 2 رویداد 10 کارگروه و 3 کمیته تخصصی به آنالیز آخرین روند همکاری های مالی و پروژه های میان 2 کشور خواهند پرداخت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وزیر نیرو اطلاع داد؛ لایحه موافقت نامه تشکیل منطقه آزاد تجاری ایران و اوراسیا به صحن مجلس می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نیرو اطلاع داد؛ لایحه موافقت نامه تشکیل منطقه آزاد تجاری ایران و اوراسیا به صحن مجلس می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید