5 مصوبه مهم درباره کنکور ، دروس عمومی از کنکور حذف شد؟

به گزارش عینکی متفکر، شورای عالی انقلاب فرهنگی روز گذشته تصمیمات جدیدی درباره نحوه برگزاری کنکور سراسری گرفت. تغییراتی که گفته می گردد از سال 1402 اجرا می گردد و شامل کنکور امسال و سال 1401 نمی گردد.

5 مصوبه مهم درباره کنکور ، دروس عمومی از کنکور حذف شد؟

اما این تغییرات چیست؟ مصوبه کنکور 1400 شامل پنج تغییر مهم و اساسی است.

اولین تغییر مصوبه کنکور این است که در معین رتبه و نتیجه کنکور، سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی 60 درصد و سهم کنکور سراسری 40 درصد است. یعنی سوابق تحصیلی افراد اهمیت بیشتری از نتیجه آزمون دارد.

مصوبه دوم این است که دروس عمومی از کنکور حذف می گردد. بر اساس مصوبه کنکور، قرار است آزمون سراسری کنکور مختص دروس تخصصی باشد و دروس عمومی به بخش سوابق تحصیلی منتقل گردد و سوابق تحصیلی مبنای ارزیابی نهایی باشد.

تغییر سوم اینکه آزمون سنجش (کنکور) دو بار در سال برگزار گردد.

مصوبه چهارم این است که نتایج آزمونی که دانش آموزان در آن شرکت می نمایند تا دو سال اعتبار دارد و دانش آموزان می توانند از نتایج آن تا دو سال استفاده نمایند.

مصوبه چهارم اینکه دانشگاه های کشور می توانند یک حد نصاب برای معدل بگذارند و بر اساس آن معین نمایند که تا چه معدلی را پذیرش می نمایند و اگر معدل داوطلب از اندازه معین پایین تر باشد این اختیار به دانشگاه ها داده می گردد که داوطلب را پذیرش ننمایند.

این مصوبه از سال 1402 اعمال می گردد و در کنکور 1400 و 1401 این مصوبه اعمال نخواهد شد.

مدت هاست که مساله حذف و یا ایجاد تغییرات در کنکور سراسری مطرح می گردد. بعضی از مواقع گفته می گردد که قرار است کنکور حذف گردد و بعضی از موارد مساله تغییر مطرح می گردد.

گفته می گردد که برگزاری کنکور از سال 1348در ایران آغاز شده و آنگونه که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته تصمیمات این جلسه مهمترین تصمیمات 52 سال گذشته در زمینه کنکور به شمار میرود.

منبع: تجارت نیوز

به "5 مصوبه مهم درباره کنکور ، دروس عمومی از کنکور حذف شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مصوبه مهم درباره کنکور ، دروس عمومی از کنکور حذف شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید