صنایع دستی

مدت اقامت مسافران در مازندران، یک شبانه روز افزایش یافت

طول مدت اقامت گردشگران استان مازندران در سال 95، به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان، یک شبانه روز نسبت به سال 94 بیشتر شده است.

17 اردیبهشت 1401

8 جزیره زیبای ترکیه که باید در سفرتان به آنها سر بزنید

اگر در پی مقصدی آرام، خاطره انگیز و زیبا برای گذراندن تعطیلات خود هستید، جزایر ترکیه از برترین مقاصد برای سفر محسوب می شوند.

22 فروردین 1401

برگزاری سومین جشنواره لاله های واژگون در خراسان شمالی

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، سومین جشنواره لاله های واژگون در این استان برگزار می گردد.

14 بهمن 1400

پنج طرح تازه گردشگری در قم به تصویب رسید

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، پنج طرح نو گردشگری در قم به تصویب رسید.

24 مرداد 1400

افتتاح خانه سفال و کارگاه صنایع دستی در زاهدان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زاهدان گفت: به مناسبت هفته صنایع دستی، خانه سفال و کارگاه صنایع دستی زاهدان افتتاح شد.

16 تیر 1400

شرایط تحصیل در روسیه در دانشگاه های مورد تایید ایران

رپرتاژ آگهی- کشور پهناور روسیه به دلیل فراهم آوردن شرایط بسیار خوب جهت تحصیل در روسیه امروز به یکی اصلی ترین مقاصد دانشجویان و دانش آموزان مبدل شده است. هزینه های پایین زندگی و امکانات مناسب، همچنین مهم تر ازهمه سهولت در ورود به دانشگاه هایی چون پزشکی...

3 اردیبهشت 1400

مهم ترین نقطه ضعف نمایشگاه گردشگری جهان!

نمایشگاه گردشگری آلمان که بیشتر به بورس گردشگری شباهت دارد، از روز سه شنبه 19 اسفندماه کار خود را آغاز کرد، نمایشگاهی که به خاطر کووید-19 پس از یک سال وقفه، این بار مجازی برگزار شد. روزنامه فرانکفورتر آلمان درباره این نمایشگاه نوشته بود امسال 10 هزار غرفه...

22 فروردین 1400

بلیط اتوبوس رفت و برگشت به بیرجند را همزمان بخرید

خرید بلیط اتوبوس یکی از مناسب ترین راه ها برای سفر از مبدا بیرجند به سایر شهرهاست چرا که قیمت بلیط اتوبوس بسیار مناسب است. هنگام خرید بلیط اتوبوس از بیرجند به نوع اتوبوس دقت کنید. اتوبوسVIP برای سفر راحت تر است البته قیمت آنها نسبت به اتوبوس های معمولی...

10 دی 1399

صدور 53 موافقت اصولی برای ایجاد تاسیسات گردشگری در استان کرمان

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان از صدور 53 فقره موافقت اصولی برای ایجاد و راه اندازی طرح های گردشگری در سال گذشته در این استان خبر داد.

26 خرداد 1399

تقویت امکان اقامت گردشگران در مقاصد جنوبی کشور

اقامت گردشگران در جنوب کشوربا نزدیک شدن به تعطیلات بهمن ماه شاهد هجوم اقامت گردشگران در جنوب کشور خواهیم بود. چهار استان بوشهر، هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان استان هایی هستند که در فصول سرد سال دارای آب و هوایی معتدل و مطلوب بوده و به همین دلیل...

24 خرداد 1399

تخریب 850 بنا غیرمجاز در حریم شهر تاریخی توس

سرهنگ محمدعلی مدیر، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به قرار داشتن روستا زاک در حریم شهر تاریخی توس اشاره و بیان نمود: این عملیات بر اساس دستور قضایی با مشارکت یگان های حفاظت دستگاه های اجرایی، نظارت شورای...

13 خرداد 1399

اردوگاه گردشگری سد شاه قاسم یاسوج به بخش خصوصی واگذار می گردد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز شنبه 16 فرودین ماه 99 به همراه معاون گردشگری، رئیس حراست اداره کل و رئیس شهرستان بویراحمد از اردوگاه گردشگری سد شاه قاسم یاسوج بازدید کرد.

6 خرداد 1399

7 باند حفاری غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری متلاشی شد

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: 7 باند حفاری و قاچاقچی اشیاء تاریخی نیز در شهرستان های اردل، لردگان، شهرکرد، فارسان وکوهرنگ متلاشی شد.

16 فروردین 1399

حضور غرفه های آموزشی صنایع دستی در جشنواره اقوام گلستان

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از فعالیت غرفه های آموزشی صنایع دستی برای بچه ها و بزرگ سالان علاقه مند در جشنواره اقوام گلستان خبر داد.

18 دی 1398

دوره های آموزشی صنایع دستی در راز و جرگلان برگزار شد

رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان راز و جرگلان با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی کارآفرینی و اشتغال زا در حوزه صنایع دستی، گفت: این دوره های آموزشی در رشته های رودوزی های الحاقی، رنگرزی سنتی، نمدمالی و ابریشم بافی در راز...

30 آذر 1398

تیغ معدن کاران این بار زیر گلوی تنگه بردول

مردم پارسیان تا همین 50 سال پیش در تنگه بردول زندگی می کردند؛ تنگه ای تاریخی در استان هرمزگان که هنوز هویت این شهر است و حالا با صدور مجوز برای فعالیت معادن، این هویتِ شهری به خطر افتاده است.

28 آذر 1398

سیلِ بی خطر برای بناهای تاریخی گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اطلاع داد: سیل گیلان تا کنون به بناهای تاریخی قرارگرفته در جهتِ باران آسیبی وارد نکرده است.

5 آذر 1398

چراییِ مهاجرتِ هنرمندان قلمزن از ایران ، به زودی این هنر محو می شود

عباس شیردلی، رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان به ایلنا، گفت:

29 آبان 1398

معرفی فرودگاه سنندج ، آنچه باید درباره فرودگاه شهر سنندج بدانید

سنندج، یکی از شهرهای غربی ایران و مرکز استان کردستان است که آن را باید یکی از بزرگ ترین شهرهای کردنشین کشورمان دانست. درواقع این شهر از نظر بزرگی بیست و سومین شهر بزرگ ایران به حساب می آید. اگرچه شهر جدید سنندج قدمت تاریخی بسیار بالایی ندارد اما از همان...

22 مهر 1398

مراسم روز بیله سوار سوم شهریور سال جاری برگزار می گردد

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله سوار از برگزاری مراسم روز بیله سوار در سوم شهریورماه امسال اطلاع داد.

17 مهر 1398
تعداد: (34)